Volg ons op Twitter

Mobiele fabrikanten

Advertentie

Pinterest lanceert een nieuwe manier om prijzen te volgen op koopbare pins

gepubliceerd op 20 december 2015 om 21u41 door Simon


Pinterest heeft een nieuwe manier bedacht om gebruikers terug te laten komen om te kopen: door de prijs in de gaten te houden. Dat komt vanaf vandaag in de vorm van een nieuwe tool die Pinterest gebruikers helpt om de prijs daling van een pinned product in de gaten te houden. De gebruiker krijgt een notificatie in de vorm van een in-app of een e-mail wanneer een product is bewaard. Je kan dan meteen naar die pin gaan om de aankoop te doen.

De tool is gebaseerd op gedrag wat Pinterest opviel. Het sloot dan ook aan op de shopping verwachting vanuit de gebruiker. Vaak, wanneer mensen aan het winkelen zijn, wachten ze ook tot er een bepaalde daling in prijs optreed voor een product wordt aangekocht. Pinterest wilde er dan ook zeker van zijn, dat ze deze feature kon toevoegen aan haar gebruikers winkel beleving.

Pinterest lanceerde het concept verkoopbare pins eerder dit jaar. Het stelt winkeliers in staat om een 'buy' knop toe te voegen aan een pin, waardoor deze direct kunnen kopen via Pinterest. Na het invullen van een credit card en een aflever adres, kan de gebruiker de aankoop doen met slechts een druk op de knop. Gebruikers kunnen deze feature toepassen vanuit een app of via de search.

Uiteindelijk, is het natuurlijk nog steeds belangrijk voor Pinterest om een extra reden hebben om gebruikers terug te laten komen. eCommerce is dan nog wel geen sterke tak van Pinterest, het draagt wel bij aan een vaste groep bezoekers. Het is een slimme feature van Pinterest om te onderscheiden van andere netwerken.
© 2010 - 2018 PhoneToppers | Docterskampstraat 2, 5222AM 's-Hertogenbosch